Alla inlägg under maj 2013

Av Katarina Lundgren - 30 maj 2013 20:33

Jaha Torsdag ja eh den började.....kvavt som fasiken i morse och nja det har inte varit så friskt på hela dagen  , trodde det skulle komma en skur nu ikväll men det drev visst iväg mot tja gissningsvis Köpingshållet. Tog iallafall en 2 km lång promenad med stavar idag  , det var skitjobbigt i värmen så det första jag måste skaffa vid nästa löning är ett smidigt vätskebälte eller en liten vattenflaska. När jag kom hem hamnade jag hos ena grannen och sen hos en annan, och till sist hos den 3:e som då är orsaken till dagens rubrik.NEEJ det är ingen Kaja jag har som granne....eller jo i skogen bor det såklart ett gäng men ändå.Hon vet att jag förra sommaren tog hand om en Tornsvaleunge som trillat ur boet vid 2 veckors ålder jag klarade den och förhoppningsvis lever den ännu.Denna Kaja satt i Carporten och tryckte och hade hoppat omkring på gräsmattan tidigare vet jag, efter lite lurande fick jag tag i den med hjälp av handduk,nu ligger den i Gizmos transportbur och ska i morgon till veterinär.Jag tog en snabb kik på den nu och den har inga brutna ben eller vingar utan jag tror att den är sjuk för den verkar mager. Jag har gjort vad jag kunnat och även om den avlivas så fick den en chans till ett liv kanske. Det kostar inget att lämna in vilda djur och som tur är så finns det de därute i landet som kan ta hand om de om de bedöms kunna överleva.

I morgon är det fredag och förutom en sväng till veterinären så ska jag följa med mamma och handla lite mest sällskap faktiskt men ändå   .

Och i akvariumen simmar de vidare, fast ena platyhonan var död i morse men jag har ju 2 yngel och förhoppningsvis så kommer den kvarvarande att yngla också.I stora karet vet jag inte om det är någon fisk som dött ser liksom väldigt lite där pga alla växter måste nog rensa en dag...........  


Hörs i morgon

Av Katarina Lundgren - 29 maj 2013 12:03

Jaha då var det redan onsdag och den är lite mulen och blåsig  . Vaknade 7.30 och kände direkt att det blir en dag då jag är hur trött som helst och ont överallt. Det är nog efter födelsedagsfirandet igår som nu kommer efter.Hade mina föräldrar och bror,svägerska och brorson här på fika i går kväll.Fick fina presenter Blomsterställning med välkommenskylt som jag ställt ut nu, en stavmixer och ett par gåstavar.Gåstavarna ska jag inviga i morgon på min första promenad denna vecka, har haft så ont och varit trött så lusten har inte infunnit sig.

Idag har jag varit upp till vårdcentralen och fått mitt frikort fixat känns skönt att slippa betala läkarbesök resten av året, inte för att jag är där så ofta men ändå. Sen var jag till apoteket och köpte plåster, har slagit tån i tröskeln och det blev ett sår, inget bra ställe att ha sår på man slår såklart i det varje dag och plåster är svåra att få att sitta. Var väldigt dött på samhället, Konsum slog ju igen för någon månad sen och det syns för det är knappt nå folk där förutom alkisarna som ska till systemet.

Nu ska jag lägga mig en stund och läsa och göra Gizmo sällskap.

Av Katarina Lundgren - 28 maj 2013 09:13

Några dagar sen jag bloggade, allt beroende av att jag fick hjärnsläpp angående mitt lösenord  . Vad har hänt då? ja egentligen inte mycket, tog en promenad i fredags som mätte 5 km och jag kände mig helt slut sen men då har jag jobbat också. Helgen blev rätt lugn vi firade Mors Dag i lördags med lite fika och söndagen blev lugn.Köpte plantor i lördags som jag planterade i söndags så nu är det fint ute.

I går var mamma här och hjälpte mig städa lite och så kom hon med fikabröd och tårta till idag, hade jag inte väntat mig riktigt för hon har att göra ändå denna vecka så en köpetårta hade dugit bra men hon är snäll. Jag var hos sjukgymnasten igår också och fick lite nålar i mig och de gjorde gott, fick några övningar att göra också för att stärka rumpmusklerna.Eftersom jag går mer en vaggande ankgång så slits höftmusklerna därav att jag är så öm förutom fibron tror han, så dessa övningar ska stärka de muskler jag inte använder i skinkorna.Som vanligt när jag varit till honom så......somna jag på soffan   .

I morse vaknade jag 05.30 men låg tilll 7.15 för vad skulle jag upp o göra? nu har jag fått i mig kaffe och har rensat andmat i stora akvariumet och givit fiskar och katt mat. Resten av dagen blir lugn och ikväll tror jag familjen kommer får väl se vilka som dyker upp   . I morgon ska jag upp till vårdcentralen igen och få mitt frikort, kom upp i 1100:- igår men min sjukgymnast hade klämt in mig så jag sade att jag fixar det med vårdcentralen senare i veckan.

Nej nu ta tag i dagen igen då det vill säga ut i solen :-).

Av Katarina Lundgren - 24 maj 2013 11:08

Fredag och jag vaknade vid 7.30 fick sova hela natten.Just kommit hem från en biltur med mina föräldrar, vi har åkt runt till platser här i närheten där pappas släkt kommer ifrån.Vi får besök från Göteborg och USA nästa helg det är 2 av pappas bryllingar (tror jag) som kommer och vill se var deras släkt kommer ifrån.Trist att de husen inte är kvar bara en annan tycker det är rätt intetsägande med dessa platser finns liksom inget att se, men har man aldrig varit där kan det vara annorlunda.

Nu när jag kom hem passade jag på att klippa gräset det var otroligt långt nu så det var dags för första klippningen. Gizmo fick vara inne han blir livrädd annars av ljudet, ska sätta mer frön sen också men det får bli på eftermiddagen. Nu väntar jag på tvättmaskin så jag kan hänga ut det och då ska ni se att det börjar regna. Helgen blir annars ganska lugn ska städa lite och baka inför födelsedagen på tisdag och så läsa såklart. Jag hoppas det blir fint väder i helgen så man kan vara ute en del, ska köpa plantor i morgon och plantera i amplar ute.

Kroppen är ok idag lite stel i ryggen men får se om jag ska ta mig en promenad senare,vill gärna försöka har ett mål att gå 1 mil i veckan men denna vecka spricker det nog eftersom jag väntade med promenader tills jag fått tag i nya skor.det är så grönt ute nu det har gått fort allting och just nu känns inte allergin så svår men jag tror inte gräset har satt fart än det brukar jag känna.

Slutbluddrat för nu.

Av Katarina Lundgren - 23 maj 2013 13:58

Torsdag och vi närmar oss helgen, jag har varit ut och promenerat 2,3 km idag och sen så har jag sått blomfrön och även märgärtor få se om det kommer upp något sen. Ganska ont idag för igår var jag och mamma till Erikslund för att handla, det enda jag var ute efter och som var ett måste var nya träningsskor.Vi kollade i de "vanliga" skoffärerna men de hade inga som var bra så vi gick in på Intersport och där hitta jag ett par direkt.Jag provade 2 par och det par jag valde är både lätta och luftiga samt att de är speciella för just promenader.De är av märket Ecco vilket borgar för bra kvalité vilket jag hoppas också för de kostade 849:-   . Sen var vi in i lite andra affärer mest för att kika. Idag har jag som sagt promenerat 2,3 km i de nya skorna och de var jättesköna.Sen efter trädgårdsbestyren så kom de för att mäta mina köksluckor och lådor ska få nya och de tillverkas i Västerås och kommer om 2 veckor ca. Resten av dagen blir lugn ska bara läsa och mysa med Gizmo tänkte jag. Helgen blir nog också lugn ska iväg och köpa några plantor vid Willys och så plantera de sen får vi se vad jag gör mer. Det är ju Mors dag på söndag så jag måste hitta på något till dess.

Kampen mot kilona pågår och har gjort ett tag, ska nu försöka äta oftare men mindre så får vi se och så fortsätta med mina promenader. Kan bli svårt för 1 av medicinerna jag äter gör att man går upp i vikt men jag vet inte hur mycket som jag kan skylla på den.

Nä allt för idag nu återgå till bokens värld en stund :-)

Av Katarina Lundgren - 21 maj 2013 08:51

Tisdag och varit vaken någon timme, fått i mig frukost och mina morgonpiller. Vädret är på min sida idag, mulet och det kanske kommer regn jag hoppas det iallafall och gärna en skräll. Blir lite frösådd och ev gräsklippning senare beroende på hur vädret artar sig.

Igår var det varmt....för varmt för min smak.Fick pengar igår så det var dags att åka och handla och betala månadens räkningar, och nu har jag fyllt på medicinförrådet igen.Väntar på att min sjukgymnast ska höra av sig, jag ringde igår och talade in ett meddelande på telefonsvararen.Det är drygt 3 månader sen jag var dit, fick 2 kortisonsprutor 1 i varje höft i februar, och effekten satt i 2,5 månad.Nu har jag så ont i kroppen att jag börjar dagen med värktablett.Vet att det är ont om tider hos sjukgymnasten men får se vad han säger när han ringer.Mamma och Larissa var här igår en sväng, fick hjälp att fixa klart på tomten och så sätta upp ett rent duschdraperi och några tavlor som legat sen jag fick rustat.

Tänker på min brorsdotter som är på pilgrimsvandring nu hoppas de har bra väder att vandra i. Nu ska jag fixa lite och sen göra Gizmo sällskap ute han är bråkig idag.

Av Katarina Lundgren - 19 maj 2013 15:11

Söndag och den har varit väldigt lugn, jag har varit hem till mina föräldrar och ätit lunch men det gör jag nästan varje söndag. Sov till 8:45 i morse var lite trött eftersom jag satt uppe och kollade ESC, helt rätt låt vann fanns inte så många riktigt bra låtar i år inte ens Sveriges faktiskt. Kändes dock som att det var avgjort redan innan tävlingen men kul att tävlingen stannar i Norden.Var ju fakiskt Danmark som vann senast Sverige arrangerade spektaklet och gången innan var det Norge så inte alls tokigt. Gizmo höll på att göra mig tokig i går kväll, han sprang omkring och gjorde riktiga race och jamade och skrek varför?? uppmärksamhet såklart och så vill han ju inte gå och lägga sig ensam.

Nu väntar jag på bronsmatchen i hockey-vm och såklart ska jag kolla på finalen ikväll, blir en krock bara vill ju se finalen i Mästarnas mästare också så får se om jag skippar första perioden eller hur jag gör. I morgon är det ny vecka och för min del lönedag :-), ska dra iväg och handla på morgonen har slut på rätt mycket här bl a mina mediciner. Solen har lite svårt att bestämma sig den kommer och går men det är kvavt vilket det var igår också så nu vill jag ha åska och regn så det laddar ur lite. Min fibromyalgi mår inget bra av det varma vädret eller väderväxlingarna så ja jag vill ha annat väder ett tag. I morgon ska jag ringa sjukgymnasten effekten av cortisonsprutorna gick ur för ett tag sen men nu går det inte längre.

 

Nä ska läsa en stund nu tror jag och vänta på hockeyn.

Av Katarina Lundgren - 18 maj 2013 12:05

Igår bloggade jag aldrig, kom faktiskt inte ihåg det förrän sent på kvällen då jag druckit en flaska rött   . Lördag idag och Pingstafton, det är sol men blåser en del fast varmt är det.Har just varit ut på en promenad det blev 2 km idag, så denna vecka har jag sammanlagt promenerat 1 mil. Blir friidrott om ett par timmar och så hockey och så eurovision.....svettig lördag.

Igår var jag bara hemma och försökte mota bort värken, var ju varmt även då och då mår jag som sämst så det va rätt skönt idag att man fick vakna utan den värsta värken iaf, och neeej jag är inte dålig av vinet   . Satt ute till klockan var 22.00 igår, var med en av mina grannar och just då tyckte jag att hon skulle gå in och sova, skulle upp och jobba idag. Helgen i övrigt blir lugn har inga planer alls faktiskt och det känns jättebra.


Kort idag men så blir det vissa dagar   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards