Alla inlägg under september 2013

Av Katarina Lundgren - 13 september 2013 14:22

Så var vi där igen det är helg, för en annan som går hemma så känns dagarna ungefär likadant oavsett vilken dag det är. Dagen började med dammsugning och vattenbyte båda akvariumen behövde få nytt vatten,passade på att rensa en massa i stora karet samt flytta om lite får se om jag flyttar på allt en gång till innan jag är nöjd :-).I onsdags dog min stora ancistrushona som jag haft i ca 10 år, hennes make och 2 döttrar lever vidare samt 2 pytteyngel som jag tror inte är hennes.Otroligt att 2 akvarium kan ha så olika växthastighet i stora där växer det grönt både på bredden och höjden medan det i lilla karet står still.Kikat hos grannen som har ett likadant akvarium som jag och där växer det också bra antar att mitt lilla akvarium inte har så mycket fisk som skiter ut näringsämnen.Nu är det fikapaus här sen ska jag börja på en ny bok har just avslutat Gustavs grabb av Leif GW Persson en mycket läsvärd bok.Blir en lugn hemmadag/kväll för kallt ute så varken promenad eller pyssel ute är jag pigg på, får se om det blir varmare i helgen eller nästa vecka ska iallafall klippa gräset en gång innan jag ger mig för i år, helgen ska också ägnas åt att besöka äldsta brorsdottern är det tänkt :-).


Kort inlägg idag :-)








Av Katarina Lundgren - 10 september 2013 09:26

Ja den är det verkligen,Kallt på morgnarna och nu kommer de där dimmiga morgnarna också.Just idag är det regntunga skyar och det skulle ju bli det men man är ju bortskämd med sol.Har börjat ta in sånt som jag inte använder ute och det som är överblommat slängs eller klipps ner så det inte är så mycket att göra i vår sen.Börjat klippa av solrosor och torkar de inne och sen får fåglarna de att kalasa på när de torkat. Känns i kroppen att det är omslag inte värk direkt men stel och öm när jag rör mig, har kollat på dammsugaren i ett par veckor nu men måste väl snart göra nåt men idag? nja får se hade tänkt baka bullar i morgon då blir det en massa skräp iallafall så det kan nog vänta......kanske. Nu när det är svalare har jag tagit upp min stickning igen det funkar inte när det är varmt för allt bara klibbar och det är jobbigt men nu ska koftan bli klar tänkte jag, nästa projekt blir en varm tröja.Läser också såklart men sista veckan har jag varit så trött på kvällen att jag slocknat direkt och det utan några mediciner vilket ju är skönt. Dagarna bara försvinner utan att man gör nåt, någon promenad har det inte blivit på ett tag det tar emot nu men ska väl göra nåt åt det snart.I lördags var det Kolifej i Kolbäck som jag och mina föräldrar besökte, inte mycket att se men vi var iaf där.I söndags kom en kompis från Västerås och hämtade lite akvariefisk från mig och grannen så jag blev av med lite svärdbärare men jag har massor kvar. En av ancistrus har en massa vita fläckar på sig som jag trodde va svamp för vita prick va de för stora för.Det visar sig vara sår efter bitattack antagligen antar att det är de siamesiska algätarna som varit på henne, hon är den jag haft längst i ca 8 år så jag antar att de känner att hon börjar bli gammal för magrat av har hon.Får se hur det slutar med allt ska göra om lite i stora, rensa växter och flytta om lite så de får lite mer simyta.

Såg ni Arga doktorn förra veckan? jag gjorde det för det var från vårdcentralen jag tillhör, lite smått skräckslagen nu för den läkare jag har var den som var oförskämd mot henne och kallade henne psykfall och jag vet att han varit oförskämd mot flera men jag har bara vart där en gång sen jag fick byta läkare för snart 1 år sen.Min förra läkare var med också och det var positivt att han var den som iaf försökte få en diagnos. Jag hoppas att alla som är med i den här serien från vårdens sida tar till sig allt och gör förändringar för man blir mörkrädd.

Det va ett tag sen jag bloggade jag vet det men eh faktiskt lyckats glömt   .


Ha det gott så hörs vi innan veckan är slut.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards