Alla inlägg under augusti 2013

Av Katarina Lundgren - 21 augusti 2013 17:00

Sommarlovet är slut och även de flestas semester.Min semester blev förra veckan en tripp med mamma och pappa, vi åkte i måndags och först var vi till Gävle och Furuvik och så Ockelbo där det finns en fin trädgård.Vi övernattade på hotell i Gävle och i tisdags åkte vi så vidare till Östersund och på vägen dit besökte vi det Thailändska templet mitt ute i skogen, efter en övernattning i Östersund så styrde vi kosan till Funäsdalen men även ett besök i Åre på chokladfabriken hann vi med samt Tännforsen, vi skulle också kolla in döda fallet men det fullkomligt öste ner så nä det fick vara.

På väg hem i torsdags fick vi bromsa en del för alla renar, snacka om att komma naturen tätt inpå. Fredag var en seeeg dag och jag gjorde typ inget mer än att tvätta och bara vara med Gizmo.

I måndags började skolorna igen och nu är det lite mer liv ute alla har ju av naturliga skäl varit till badplatser hela sommaren så man har inte sett till grannarna så mycket. Var lönedag för mig så jag åkte in till stan och handlade lite akvariefisk och mat åt de samt kattgrus inget storhandla det finns det inte pengar till. Just ja i söndags var jag och mamma på bio och såg #Hur många kramar finns det i världen, en fin och rolig film med bra budskap. Idag har det tvättats och nyss vann jag matchen över sängmadrassen då jag fick på överdraget efter tvätt. Denna vecka har också inneburit besök hos sjukgymnasten och jag är så pass bra nu att vi bestämde att jag hör av mig när det blir sämre igen och framförallt inte väntar typ 6 månader innan jag gör det :P.


Oj vilket hoppigt inlägg idag men hrm det blir så ibland.

Av Katarina Lundgren - 8 augusti 2013 12:01

Flera veckor har gått sen sist, har inte hänt jättemycket egentligen.LITE regn har vi fått men inte alls så mycket som behövs,det ska komma idag också men det tror jag inte på förrän jag ser.Ikväll bär det av till Jazzens museum i Strömsholm för att lyssna på Kalle Moraeus det ska bli skoj....och jo regnet kommer väl då kan jag tänka.I morgon är det kräftskiva hos brorsan sen är det helg.

Mått ganska bra utom i går då hade jag sån värk i musklerna så jag trodde jag skulle bli galen, hade t om ont i höger fot och då har jag rejält ont eftersom jag normalt inte har just någon känsel i fötterna.

Promenader har det inte blivit så många för det är ju så jäkla varmt men i fredags blev det en långis på 6,6 km.I lördags hade vi släktträff hos brorsan med grill och poolparty det var jättemysigt och kul att träffa alla,brorsan fyller 50 om några veckor men då är han inte hemma så då hade vi en liten sammankomst nu men inga presenter. Itisdags var jag till sjukgymnasten och det var ett tag sen jag var där nu han har ju haft semester, det kändes bra och han nämnde att mina muskler var mjukare nu och det är väl tack vare promenaderna.Ska dit den 19:e igen så får vi se, det är precis efter att jag kommit hem från en liten semestertripp med mina föräldrar.Vi ska åka uppåt och första stopp blir Gävle och Furuvik sen ska vi besöka det Thailändska templet som ligger eh minns inte nu, en blomsterträdgård i Ockelbo och så avslutar vi i Funäsdalen.Vi blir borta Måndag-Torsdag nästa vecka och det ska bli riktigt skoj att komma hemifrån ett tag. I akvariumen simmar de på och alla yngel växer så Camilla vi får nog boka en dag då du kan hämta svärdbärarna snart ;-). Svärdbärarhanen som hade vitt på ögat har blivit bra ingen aning om vad det var kanske en skada av nåt slag men inga andra fiskar visar symptom på nåt, inte heller i lilla ser jag nåt fel ok ynglen är bulliga men det är de ju normalt de äter ju som jag vet inte vad :-).


Slut för idag!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards