Direktlänk till inlägg 21 januari 2014

Lääängesen sist

Av Katarina Lundgren - 21 januari 2014 11:27

Jo jag har inte bloggat på länge jag vet (Camilla tack för att du påminde). Nytt år har det blivit och vintern har äntligen kommit. Jag är ingen vän av gröna varma vintrar så det här älskar jag. Jul och nyår har passerat och julen ja då var jag sjuk så tillbringade den hemma men nyårsafton var jag hemma hos mina föräldrar. Nya året har väl börjat lugnt det enda som stör är försäkringskassans utredning om jag ska få bostadstillägg permanent det innebär att jag slipper ansöka varje år vilket ska bli skönt, men samtidigt så får jag inga pengar under tiden det utreds och nu är det 2 månaders bostadstillägg de sitter och håller på. Jag tipsade radion om det som kom och intervjuade för jag tycker inte det är ok att pausa utbetalningen eftersom de aldrig någonsin gjort det förut får se när de blir klara med allt så kan man kanske åka och storhandla sen.


Annars är allt ok värken kommer och går nu när det är mer ostadigt igen så blir värken värre men värktabletterna tar bort det värsta, får hushålla med de då jag inte har råd att hämta ut nya tabletter eller nässpray. Var hos läkare i slutet av förra året med mitt vänstra öra som det slår lock för ganska ofta sen sitter det i nån vecka innan det släpper och är bättre någon tid, de hitta inga fel men min läkare sade att det kan vara allergi så jag använder Nasonex nu varje morgon och kväll och det hjälper faktiskt, kan vara allergi mot damm eller kvalster det är ju svårt att säga. På måndag ska jag till disktriktssköterskan på hörseltest för att se om jag hör sämre på det örat för lite lock är det fortfarande. I vinter nu har jag varit lat så så mycket promenader har det inte blivit det är liksom inte lika skoj att gå när det är grått och blött ute och nu är det halt, även om jag har halkskydd så går man och spänner sig och trottoarerna är inte plogade så man får gå på vägen.


Nu ska jag försöka skriva iallafall 1 gång i veckan så får vi se hur länge det håller   


/Katarina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina Lundgren - 3 mars 2014 18:53

Måndag ja det är ju det igen och sportlovet är slut och jag undrar om inte ungarna tycker det är skönt, fanns ju ändå inte mycket att göra. Haft en lugn dag och faktiskt inte så ont i armen idag så inga värktabletter har jag behövt *skönt*. Lyssnat p...

Av Katarina Lundgren - 26 februari 2014 23:04

Ja så känns det i vänster arm om dagarna, äter värktabletter men det hjälper ju bara för stunden. Var till sjukgymnasten igår och fick imsbehandling och det lindrar men tyvärr bara för stunden. Försöker vila så mycket jag kan men det blir tråkigt det...

Av Katarina Lundgren - 24 februari 2014 13:23

Nu har vi sportlov här, det tog ett tag i morse innan jag fattade varför det var så jäkla tyst ute bor ju bredvid en skola så hör ungarna hela dagarna. Solen försöker bryta fram och det är +8 ute alltså riktigt vårlikt. OS är över och vi ska vara sto...

Av Katarina Lundgren - 12 februari 2014 11:23

Onsdag börjar grått och trist och det ser ut att hålla i sig för nästa vecka ska vintern komma tillbaka ja varför inte sportlov snart ju.Kikar på OS och försöker rensa garderober så mycket skit som ligger där sen jag fick rustat för 1 år sen. Ska för...

Av Katarina Lundgren - 7 februari 2014 11:12

Fredag är här och det innebär väl fredagsmys men jag tycker inte det är nåt särskilt blir nog så när man går hemma alla dagar är likadana. Började dagen med lite städning och fixa lite inne nu väntar jag på maten ska bli klar sen sjunker jag nog in i...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards