Direktlänk till inlägg 23 juli 2013

Blååsigt värre

Av Katarina Lundgren - 23 juli 2013 16:13

Man blåser bort nästan när man är ute, när jag stod igår och vattna så kom det en riktig kastvind och jo jag kunde ha tagits för fyllo det är sant.Som inte det räckte hade Gizmo snott sig runt mina ben och hrm vattenslangen lossnat från munstycket så jag var en aning blöt  .Det gick bra till sist och solen värmde ju så jag blev torr. Det är en torr sommar det har vi vetat men nu är det eldningsförbud här så då är det riktigt torrt men något regn verkar vi inte få som det verkar. Det man sen vattnar det blåser torrt så ja det är som att springa i ett ekorrhjul typ.Jag gick en promenad med stavarna igår (alltså jag använde stavarna om ni nu trodde nåt annat), det blev 4 km och inte såå jobbigt men det kändes idag, har ju inte gått något på ett par veckor men ska försöka igen.Gick ner mot badhuset och in på en grusväg som leder över ån och vidare ut mot herrgården och så kommer man ut på stora vägen (nåja!), när jag gick där så flög det fram flera sädesärlor framför mig och började springa framför ungefär som att retas sen flög de sin väg. Just Sädesärlor har jag inte sett på flera veckor så jag antar att de håller sig på mer matrika ställen nu i torkan för insekter är det dåligt med.

Idag då? det blåser kyliga vindar idag och det gör inte mig något vill som sagt ha regn, var och handlade i morse och sen har jag i stort sett bara suttit här vid datorn. Det blåser hårda vindar så Gizmo vill inte vara ute heller så det blir lite mys när han är vaken.Ska snart ta en varm dusch sen läsa en stund innan det blir nåt att se på tv.

I akvariumen simmar de på, dock tror jag att det är ett bukvattensutbrott i lilla, den vuxna platyhanen svullna upp och fjällen stod ut så jag tog bort han och jo ynglen är lite bulliga men de äter ju massor också så får se hur det artar sig. Bytte vatten också och då flöt såklart hornsärven upp som har varit så fint förankrad i gruset innan nåja det får väl vara så då ett tag.

Nu vaknade Gizmo så ska släppa ut honom innan jag duschar.

 
 
Ingen bild

Camilla

28 juli 2013 19:52

Vet inte om det kommit någon skur hos dig än. Här är det fortfarande snustorrt trots att det vart mörkt på himlen. Det kom en ynklig skvätt, eller jag ska väll säga några droppar, vid lunchtid idag. Men sedan hände det inget mer. :( Tråkigt med dina fiskar. Är ju ett helvete att bli av med bukvattensot när det väl kommit. Håller tummarna att fiskarna kryar på sig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina Lundgren - 3 mars 2014 18:53

Måndag ja det är ju det igen och sportlovet är slut och jag undrar om inte ungarna tycker det är skönt, fanns ju ändå inte mycket att göra. Haft en lugn dag och faktiskt inte så ont i armen idag så inga värktabletter har jag behövt *skönt*. Lyssnat p...

Av Katarina Lundgren - 26 februari 2014 23:04

Ja så känns det i vänster arm om dagarna, äter värktabletter men det hjälper ju bara för stunden. Var till sjukgymnasten igår och fick imsbehandling och det lindrar men tyvärr bara för stunden. Försöker vila så mycket jag kan men det blir tråkigt det...

Av Katarina Lundgren - 24 februari 2014 13:23

Nu har vi sportlov här, det tog ett tag i morse innan jag fattade varför det var så jäkla tyst ute bor ju bredvid en skola så hör ungarna hela dagarna. Solen försöker bryta fram och det är +8 ute alltså riktigt vårlikt. OS är över och vi ska vara sto...

Av Katarina Lundgren - 12 februari 2014 11:23

Onsdag börjar grått och trist och det ser ut att hålla i sig för nästa vecka ska vintern komma tillbaka ja varför inte sportlov snart ju.Kikar på OS och försöker rensa garderober så mycket skit som ligger där sen jag fick rustat för 1 år sen. Ska för...

Av Katarina Lundgren - 7 februari 2014 11:12

Fredag är här och det innebär väl fredagsmys men jag tycker inte det är nåt särskilt blir nog så när man går hemma alla dagar är likadana. Började dagen med lite städning och fixa lite inne nu väntar jag på maten ska bli klar sen sjunker jag nog in i...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards