Direktlänk till inlägg 5 februari 2014

Töväder

Av Katarina Lundgren - 5 februari 2014 11:38

Onsdag och det är sånt där tråkväder ute, töväder och grått grått grått. Förmiddagen har tillbringats med att tvätta, diska och vattna blommor så nu är allt jag tänkte göra idag gjort. Funderade på en promenad också men tror jag hoppar det för det är kallt. Lite gladare nu för försäkringskassan har äntligen kommit till skott och betalat ut mitt bostadstillägg för december och januari, skönt att kunna handla ordentligt igen och inte behöva snåla. Får se när själva beslutet kommer bara :-). 

Annars händer det inte mycket här, ska visst få remiss till öronläkare för att kolla upp min hörsel ordentligt vilket väl är bra sen har jag fixat tid hos sjukgymnasten efter inrådan av distriktssköterskan för jag har konstant värk i vänster arm. Det började för ett par månader sen med ont i handleden och jag trodde jag överansträngt den när jag varit ut gått med stavarna är ju inte lätt att ställa in höjden på de så det kan ha varit lite högt tänkte jag, tog en paus från stavarna och det blev bättre men aldrig bra och nu har jag konstant värk i hela armen så jag får äta mycket värktabletter och sover gör jag kanske 4 timmar. När jag ringde min sjukgymnast sade han att jag gått för länge med det och jo det har jag nog men man tror ju alltid att det ska läka ut eller hur   . Gizmo sover idag och man får nästan vänta till eftermiddagen med att bädda för han är sen upp men vad gör det ingen som ser om det är obäddat :). 


Melodifestivalsäventyret har börjat och jag längtar till lördagarna nu, i första deltävlingen var det rätt låtar som gick vidare kanske inte balladen var så bra men hon sjöng ju så bra och Yohio leverar alltid, ska bli spännande att höra helgens bidrag men programledarna har jag inget för de är pinsamt dåliga. 


Nähä nu tänker jag ta min bok och läsa en stund och låta värktabletten göra sitt.

 
 
Ingen bild

Camilla

5 februari 2014 20:05

Kan säga att jag är helt SLUT efter att tillbringat ett par timmar i pulkabacken med fyra ungar! Vi har, peppa peppa, som du såg på bilden jag mms:ade till dig en del snö kvar. Nu värker min kropp överallt. Och så fick jag ju leta reda på din blogg IGEN efter att jag har bytt webbläsare. Och i mitt sökande hittade jag intervjun från P4 i januari. F-kassan är ju hemsk i deras utredningar. Nu har jag kanske fått permanent sjukersättning. Väntar på besked men man ska ju inte ropa hej än. Jag har ju bara hållit på sedan -07. :(
Melodifestivalen jo... Sonen satt och hoppa i soffan och tjoade Yohio och dotra fräste att det minsann skulle vara Songbird som skulle vinna. Tja, båda fick ju sina favoriter till finalen. :D
Hoppas du får hjälp med din arm. Jag har liknande besvär i höger armen. Ska till min sjukgymnast och fixa lite med akupunktur. Nu ska jag lägga trötta griniga barn. ;) Allt gott till dig! Kram!

Katarina Lundgren

5 februari 2014 21:26

Kul att du hitta hit igen och att du även hitta intervjun med mig :-). Hjälper akupunktur mot värken? och vad har man sagt dig att det beror på?

 
Ingen bild

Camilla

8 februari 2014 06:00

Akupunkturen tar bort en viss smärta. På vissa fungerar det, andra inte. Om man är spänd så kan man be att få en avslappnande nål som sätts i huvudet. Jag vart lite groggy. ;) Dels har jag ju min fibromyalgi. Dels har man upptäckt via magnetröntgen att jag har ett flackt diskbråck mellan kota T10 och T11 samt facettledsartros. Jag får nålar satta i nacke, axlar, skuldror, längs långa ryggmuskeln samt i svanken/ischias. Jag blir skittrött av behandlingen och ibland även huvudvärk men det är tack vare att blodet flödar på osv. Om man går regelbundet slipper man oftast de biverkningarna. Om jag inte gör en massa tok och belastar min kropp så sitter behandlingen i ett par dagar i alla fall. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina Lundgren - 3 mars 2014 18:53

Måndag ja det är ju det igen och sportlovet är slut och jag undrar om inte ungarna tycker det är skönt, fanns ju ändå inte mycket att göra. Haft en lugn dag och faktiskt inte så ont i armen idag så inga värktabletter har jag behövt *skönt*. Lyssnat p...

Av Katarina Lundgren - 26 februari 2014 23:04

Ja så känns det i vänster arm om dagarna, äter värktabletter men det hjälper ju bara för stunden. Var till sjukgymnasten igår och fick imsbehandling och det lindrar men tyvärr bara för stunden. Försöker vila så mycket jag kan men det blir tråkigt det...

Av Katarina Lundgren - 24 februari 2014 13:23

Nu har vi sportlov här, det tog ett tag i morse innan jag fattade varför det var så jäkla tyst ute bor ju bredvid en skola så hör ungarna hela dagarna. Solen försöker bryta fram och det är +8 ute alltså riktigt vårlikt. OS är över och vi ska vara sto...

Av Katarina Lundgren - 12 februari 2014 11:23

Onsdag börjar grått och trist och det ser ut att hålla i sig för nästa vecka ska vintern komma tillbaka ja varför inte sportlov snart ju.Kikar på OS och försöker rensa garderober så mycket skit som ligger där sen jag fick rustat för 1 år sen. Ska för...

Av Katarina Lundgren - 7 februari 2014 11:12

Fredag är här och det innebär väl fredagsmys men jag tycker inte det är nåt särskilt blir nog så när man går hemma alla dagar är likadana. Började dagen med lite städning och fixa lite inne nu väntar jag på maten ska bli klar sen sjunker jag nog in i...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards