Alla inlägg under juni 2013

Av Katarina Lundgren - 28 juni 2013 22:51

Snart dags att stänga igen butiken för idag, men några rader ska det väl bli.Vaknade tidigt idag och 7.30 gav jag mig ut på en promenad med stavar, gick 5,3 km på knappt 2 timmar så det är godkänt.Sen när jag kom hem och hade pustat ut efter promenaden satte grannen och jag igång med att klippa häcken mellan oss och i bara farten sen så klippte jag gräset.....ja energin flödade.Men sen tog den konstigt nog slut energin alltså  .Satt ute en stund och läste och åt lite lunch och efter ett tag gick jag över till en annan granne och pratade bort ett par timmar och drack rosévin   innan det var dags att gå in och fixa kvällsmat.

Resten av kvällen har jag mest legat på soffan och gäspat så det är dags att gå och sova nu snart.Suradagarna har jag inte besökt än får se på söndag då det är marknad om jag pallrar mig ner men det ska visst bli regn så kanske jag blir hemma. Ikväll är det ungdomskväll nere på torget med band som spelar men tyvärr konkurrerar Västerås med Cityfestivalen och bättre musik så jag tror de flesta är där.


Nä go vänner nu blir det ett kort inlägg men det blev ett iaf   

Av Katarina Lundgren - 27 juni 2013 21:44

Dags att sova snart men ska väl försöka klottra lite också.Besiktningen av bilen gick bra, trodde det skulle bli en 2:a på dörren som inte går att låsa upp med centrallås men tji det fick jag inte, så nu kan jag avboka tiden för reparation och skjuta lite på den. Dagen har annars varit lite regnig,blåsig och kvav omvartannat. Jag har läst och försökt bli inspirerad till att börja städa men det har inte fungerat än så i morgon måste jag ta tag i det. Ska eventuellt skjutsa granntanten till affären beror på om flexlinjen hinner komma igång i morgon nu när strejken är över. Ska ta tag i häcken mellan mig och grannen också vill ha ner den rejält men kan ju inte klippa ner hela häcken det uppskattas kanske inte av grannen så jag gör det på min sida så får vi se hur det blir, nästa vecka om vädret tillåter ska häcken jag har runt tomten klippas den har ränt iväg bra.

Suradagarna kunde jag inte bry mig mindre om kanske går ner på marknaden på söndag vi får se, samma skit varje år och så säger folk att jo men du ska väl ner och kolla på årets Suring.Nej det gjorde jag inte för Tommy Salo har inte varit suring på många år och han har inte förtjänat detta priset.

Jaha helgen står för dörren,får eventuellt besök av bästa kompisen får se hur det blir inget spikat ännu, annars blir det nog lugnt med en bok.


Slut för idag nu väntar sängen

Av Katarina Lundgren - 26 juni 2013 11:07

Det regnar och blåser idag så det är perfekt dag att pyssla inne, har bakat mandelkubb och småfixat lite med akvariumen.Nu står maten på spisen blir pasta och baconsås och sallad. Resten av dagen blir det nog att sjunka in i bokens värld tror jag, eller kolla film kanske.

Den siamesiska algätaren jag tog över har funnit sig till rätta i mitt 54 liters där den får bo tillsvidare, dock har jag lovat att finna nya hem åt de 2 andra min granne har för det är dels för litet och fiskarna på tok för stora sen var det inte den algätaren hon ens tänkt sig.Funderade om jag ska ta alla 3 till mitt 112 liters men vet inte om det fungerar de emellan och med övriga fiskar (Camilla?) det är liiite för litet även det men får se kan ju hitta någon som vill ha de 2 andra kanske om det skulle fungera.Massor av yngel i stora karet och fler ser de ut att bli men det är skoj att de förökar sig,den platy som har vit prick på stjärtfenan har inte blivit sämre och ingen av de andra har fått några prickar så det är nog inte så farligt skönt det iaf.

I morgon börjar Suradagarna här får se om jag ger mig iväg ner till samhället, samma grejjer varje år så man tröttnar men marknaden på söndag är ett måste så hoppas på bra väder då. I morgon ska jag besiktiga bilen men vet redan nu att det inte kommer att gå igenom, höger passagerardörr går inte upp så troligen måste låset bytas, tänkte prova att få upp den i kväll för om man håller ut handtaget inifrån så åker låsknappen upp kanske går att dra upp den då aja vi får se.

Nu är det snart mat så dags att lyfta härifrån.

Av Katarina Lundgren - 23 juni 2013 22:47

Söndag kväll och strax är det dags att sova, är trött som bara den men sov iallafall bra natten till idag,det vittnar lakan och täcke om som var på golvet när jag vaknade.Inte gjort så mycket idag heller var hem och åt sen iväg och handla lite, satt ute ett tag och sen började det regna så Gizmo och jag gick in.Efter ett tag beslöt jag mig för en promenad trots regnet och jodå det var skönt men tur man har regnjacka :-).

I morgon ska granntjejen komma in så ska vi fånga några svärdbärare och gå över till henne med, och jag tar hem lite fisk från henne bara hoppas allt går som det ska.I lilla akvariumet har endlershanen dött och en platy ser lite dålig ut men svårt att veta ålder på de när man köper de får ju nya i morgon, men en endlershona har vita prickar på stjärtfenan som kommit efter vattenbytet funderar på om det blev för kallt kanske.Jag har höjt temperaturen där och haft i salt dock inte jodfritt eller ektozon för det har jag inget hemma fick bli det jag själv använder. Ska ner till bibblan i morgon också och sen kanske det blir en promenad får se hur jag känner i morgon, mycket hänger ju på ens lust om man ska komma iväg på promenaderna men jag ser på min kropp att jag blir av med fett iaf.


Nej dags att sova nu :-)

Av Katarina Lundgren - 22 juni 2013 21:54

Midsommardagen är snart slut, och året börjar snart vända mot mörkare tider.Jag var hos mamma och pappa igår och grillade och kikade på tv.Idag har jag inte gjort något alls mer än kollat på tv och latat mig.Midsommar är fint ja men varför måste det supas och slåss och allt det där tråkiga man alltid får höra om sen? varför kan man inte bara ta det lugnt ok jag drack också men med måtta. Igår fick jag också veta att min äldsta brorsdotter klarat sin pilgrimsvandring på 80 mil så nu är hon snart hemma, det var inget religiöst i tanken utan hon ville göra det bara.


Natten mellan 19-20 så stängde de av fjärrvärmen här för att det skulle lagas nåt, först idag har varmvattnet blivit någorlunda varmt men långt ifrån acceptabelt får se i morgon om det kommit igång ordentligt irriterande är det iaf. Tur inte mina akvarium är i behov av varmvatten gjorde ett byte i lilla burken och min endlershane verkar snart lämna in om han inte redan gjordet, har en massa yngel så får se om det blir några endlers men måste köpa nya endlers det är ett som är säkert.Lovat grannen svärdbärare mot att jag får platy och vanliga guppy men de guppyna tänkte jag ha i stora burken, sen ska jag ta en av deras siamesiska algätare som jag tror de blivit pålurade.2 st i 54 liter kan bara sluta på ett sätt och det är för litet för bara 1 också men bättre att sära på de. Grannen ovanpå är inte hemma om hon inte kommit ikväll, åkte igår och lämnade sovrumsfönstret öppet och vem satt ute på fönsterbrädan jo katten.Ska ta ett snack med henne sen att även om han inte hoppar så kan han ramla ner om han får syn på nåt spännande och då är han inte kvar, hon ska ändå hitta nytt hem åt honom men jag har sagt att han först måste kastreras ingen vill ha en okastrerad hankatt. Nu ska jag sova är såå trött det har varit ruggigt kallt och regnigt idag men vi hade tur igår vilket var skönt.



Av Katarina Lundgren - 16 juni 2013 14:16

  Jaha det va visst en vecka jag skrev.Nåja ingen nöd alls på er som läser. Inte mycket har hänt under veckan det har regnat och varit soligt om vartannat. Var till sjukgymnasten i veckan och fick behandling och lite övnignar att göra nu ska jag dit först den 25:e så man får hålla ut.Några promenader har det blivit också men nu var det några dagar sen, får ont där jag ryggmärgsbråcket och har tagit det lugnt därav räcker med fibrovärken.Igår var en kusin och hennes pojkar här på lite försenat födelsedagsfika,slås varje gång vi ses av att pojkarna ränner iväg på höjden de är 7 och 10 år nu tiden går så fort. Onsdag var det skolavslutning här och det blev helt tyst på skolgården både skönt och trist.

I morgon får jag så ÄNTLIGEN mina köksluckor det var inte en dag för tidigt men det tar tid för de att göra de tydligen men ok huvudsaken de kommer. Ikväll får jag således plocka ur lådorna iallafall så de slipper slåss med innehållet   .

Ska läsa också har lånat 5 böcker på bibblan som jag får ha över sommaren den ena läser jag ut idag så den kan jag lämna i veckan.

I akvariumen så är allt som det ska i lilla burken har det kommit fler platyyngel och jag tror det kommit guppy också men det kan vara svärdbärare.I stora har sista fembandsbarben lämnat in så nu är det dags att åka och köpa fisk så får se i veckan om jag gör det när jag ändå måste in till stan. Ska besiktiga bilen i veckan INNAN det blir körförbud men det ska väl inte vara några problem.Sen ska jag handla på Erikslund inför midsommar så får vi se vad man hittar på.

Gizmo mår bra lite uttråkad just nu för det är inte jättebra väder ute så det går inte att ligga ute enligt honom, sen vill han ha sällskap och jag vill inte vara ute så ehhh det blir problem.


/Katarina

Av Katarina Lundgren - 6 juni 2013 14:23

Det är svenska flaggans dag idag, eller nationaldagen som de säger nu.Själv firar jag inte den tycker liksom inte det är något att fira. Sol och varmt idag också och regn verkar det dröja innan vi får.Gårdagen var varm den också och blev stressig, iallafall kändes det så. Började med att jag Västmanlandskorrespondent i Radio Västmanland, inga problem bara lite prat några minuter sen är det klart. Fixade lite mat sen ringde mamma och frågade om jag ville följa med till Strömsholm och sen Åsby, klart jag gjorde det så nu är biljetter bokade till Kalle Moraeus kommer till Jazzens museum i augusti, sen till åsby där jag fick välja blommor till min välkomstkorg på framsidan.Men när jag stod och väntade på att mamma skulle komma och hämta mig kom grannen, du kommer väl ikväll? frågade hon och jag kände mig som en fågelholk.Hon har bjudit mig ja men det var i kväll torsdag och inte igår onsdag, jag sade att det var ju i morgon men det slog henne då att hon sagt fel dag.Hon åker iväg på en 4-dagars resa i morgon så hade jag tänkt lite så hade jag nog kommit på felet.

Kom hem 01.15 i natt från henne och trevligt hade vi inte nå tråkiga stunder men man är lite trött, då ringer mamma i morse och säger att vi är bjudna till brorsan i kväll på lite grillat.Så nu är man borta ikväll också, men det blir inget sent och jag ska köra.I morgon väntar en ny insats som korrespondent men innan dess ska jag till min läkare får hoppas han håller tiden så jag inte blir försenad hem.

Nu ska jag gå ut en stund och njuta av solen så länge jag nu orkar gillar inte värme sådär jättemycket.

Av Katarina Lundgren - 3 juni 2013 23:33

Måndag är snart slut den har bjudit på sol och varmt väder med en del blåst.Jag har skitont idag varje steg har varit en pina, klippte gräset idag iallafall så det inte blir för långt. Idag började den där hemska veckan också som kan vara en orsak till att jag har sån värk,men hur jäkla ofta kan man ha sin månatliga vecka egentligen? det går absolut inte 1 månad emellan snarare 2-3 veckor om ens det. Jag kanske är på väg in i klimakteriet eller så är det så här när man har fibro, ska ta upp det med barnmorskan när jag ska på cellprovstagning i oktober.Ja du läste rätt oktober först, har ändrat 3-4 gånger för att den där veckan startat när den inte skulle.

Gårdagskvällen ja den var trevlig och mamma hade gjort Porterstek som var jättegod.Men vad jobbigt det blev till sist när man var tvungen att lyssna på det som sades på engelska och sen svenska, till sist vart jag så trött i huvudet att jag inte orkade längre. Amerikanarna åkte vidare till Norge idag och Göteborgarna åkte hem tror jag. Vet att pappa tyckte det här var jätteskoj men det är nog skönt att det är över också, nu kan både mamma och pappa slappna av. Snart dags för sängen och en ny dag i morgon, inga direkta planer för dagen utan får se hur jag mår har inte tagit någon promenad idag för jag har för ont och det blir nog ingen innan denna värk ger sig. Det som är värst är att jag får som kramp i ryggen som känns som elektriska stötar och som ett spännband sitter runt kroppen på dig i navelhöjd. Ska försöka få tid att ta upp allt detta med min läkare på fredag när jag ska dit för allergin, tycker liksom att om de misstänker fibromyalgi borde man gå på nogrannare utredning, men det är klart den här läkaren jag har nu började i november förra året och enligt vad jag hört så har han inte läst några gamla journaler utan går efter sitt eget huvud vilket kan vara både bra och dåligt,nåja får se på fredag vad han säger men just nu skulle det vara skönt att slippa värken och den förlamande tröttheten.


Slutgnällt för idag :-)!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards