Direktlänk till inlägg 13 september 2013

Fredag igen

Av Katarina Lundgren - 13 september 2013 14:22

Så var vi där igen det är helg, för en annan som går hemma så känns dagarna ungefär likadant oavsett vilken dag det är. Dagen började med dammsugning och vattenbyte båda akvariumen behövde få nytt vatten,passade på att rensa en massa i stora karet samt flytta om lite får se om jag flyttar på allt en gång till innan jag är nöjd :-).I onsdags dog min stora ancistrushona som jag haft i ca 10 år, hennes make och 2 döttrar lever vidare samt 2 pytteyngel som jag tror inte är hennes.Otroligt att 2 akvarium kan ha så olika växthastighet i stora där växer det grönt både på bredden och höjden medan det i lilla karet står still.Kikat hos grannen som har ett likadant akvarium som jag och där växer det också bra antar att mitt lilla akvarium inte har så mycket fisk som skiter ut näringsämnen.Nu är det fikapaus här sen ska jag börja på en ny bok har just avslutat Gustavs grabb av Leif GW Persson en mycket läsvärd bok.Blir en lugn hemmadag/kväll för kallt ute så varken promenad eller pyssel ute är jag pigg på, får se om det blir varmare i helgen eller nästa vecka ska iallafall klippa gräset en gång innan jag ger mig för i år, helgen ska också ägnas åt att besöka äldsta brorsdottern är det tänkt :-).


Kort inlägg idag :-)








 
 
Ingen bild

Camilla

31 oktober 2013 19:13

Tjoho! Snacka om att jag har krånglat med att hitta på dig. ;) Min mobil la av och när jag fick telefonen tillbaka vara alla telefon nummer borta! För att inte tala om att min cromewebläsare på datorn där jag lagt till alla sidor jag besöker m.m kraschade så jag tappade bort din bloggsida. :( Men nu har jag hittat på dig! :) Så om du har mitt nummer kan du väll smsa ditt nummer. Hoppas allt är bra med dig! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina Lundgren - 3 mars 2014 18:53

Måndag ja det är ju det igen och sportlovet är slut och jag undrar om inte ungarna tycker det är skönt, fanns ju ändå inte mycket att göra. Haft en lugn dag och faktiskt inte så ont i armen idag så inga värktabletter har jag behövt *skönt*. Lyssnat p...

Av Katarina Lundgren - 26 februari 2014 23:04

Ja så känns det i vänster arm om dagarna, äter värktabletter men det hjälper ju bara för stunden. Var till sjukgymnasten igår och fick imsbehandling och det lindrar men tyvärr bara för stunden. Försöker vila så mycket jag kan men det blir tråkigt det...

Av Katarina Lundgren - 24 februari 2014 13:23

Nu har vi sportlov här, det tog ett tag i morse innan jag fattade varför det var så jäkla tyst ute bor ju bredvid en skola så hör ungarna hela dagarna. Solen försöker bryta fram och det är +8 ute alltså riktigt vårlikt. OS är över och vi ska vara sto...

Av Katarina Lundgren - 12 februari 2014 11:23

Onsdag börjar grått och trist och det ser ut att hålla i sig för nästa vecka ska vintern komma tillbaka ja varför inte sportlov snart ju.Kikar på OS och försöker rensa garderober så mycket skit som ligger där sen jag fick rustat för 1 år sen. Ska för...

Av Katarina Lundgren - 7 februari 2014 11:12

Fredag är här och det innebär väl fredagsmys men jag tycker inte det är nåt särskilt blir nog så när man går hemma alla dagar är likadana. Började dagen med lite städning och fixa lite inne nu väntar jag på maten ska bli klar sen sjunker jag nog in i...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards